Adwentystyczna Akademia Komunikacji w Skandynawii zainaugurowała swoją działalność.

[vc_row][vc_column][vc_text_separator title=”20 LISTOPADA 2018 (NR 665) `{`TEKST: JAN-GUNNAR WOLD/ZDJĘCIA: TOR TJERNASEN/TŁUM. DANIEL KLUSKA`}`” el_width=”100″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Jak lepiej wykorzystywać dzisiejsze platformy multimedialne? Aby odpowiedzieć na to pytanie, w dniach 9-11 listopada, ponad czterdzieści osób spotkało się  na terenie adwentystycznej uczelni Vejlefjord w Danii, na weekend poświęcony zagadnieniu komunikacji i mediów.

Richard Daly, dyrektor ds. Komunikacji w Kościele Adwentystów Dnia Siódmego w Wielkiej Brytanii, zainspirował uczestników spotkania swoim osobistym i żywym przesłaniem: – Kto zabrał mój sok?. Daly podzielił się nie tylko osobistymi lekcjami na temat znaczenia komunikacji w rodzinie, ale zapytał: – Kiedy rozmawiałeś z Bogiem na głębszym poziomie niż tylko „cześć!”, „jaka będzie dzisiaj pogoda?” lub: „cześć Boże. Proszę, pomóż mi dzisiaj”. Daly przyznał się, że dzisiaj jego życie skupia się wokół smartfona. Choć to wspaniałe narzędzie komunikacji, ciągle musimy się wszędzie logować. Nasze duchowe życie jednak tego nie wymaga. Bóg już nas słucha. Inne prezentacje i wystąpienia skupiały się na zagadnieniu tzw. fake newsów, szybkości komunikacji i publikacji informacji medialnych.

Richard Daly, Dyrektor Komunikacji w Kościele Adwentystów Dnia Siódmego w Wielkiej Brytanii.

Brent Hardinge, wspierający Dyrektor Komunikacji Kościoła przy Generalnej Konferencji, podzielił się swoją wizją na wzmocnienie przekazu kościoła: – Ważne jest, aby użytkownik internetu był głównym bohaterem naszej komunikacji, a nie my czy tylko sama potrzeba opowiedzenia danego tematu – podkreślił Hardinge. Jego prezentacja zawierała także szczegółowe informacje dotyczące projektu ALPS (The Adventist Living Pattern System), umożliwiającego budowę stron internetowych dla jednostek Kościoła.

Tor Tjeransen, Dyrektor Komunikacji Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Norwegii, z entuzjazmem wyjaśnił, że wykorzystanie bazy danych mediów kościelnych, ADAMS, może przynieść korzyści zarówno tym, którzy produkują obrazy, jak i tym, którzy potrzebują materiałów do publikacji. W serwisie tym można znaleźć wiele zdjęć w wysokiej rozdzielczości z bieżących wydarzeń kościelnych na całym świecie.

Szwedzka Unia Kościoła Adwentystów zaprezentowała, w jaki sposób wykorzystuje podcasty, aby przyciągnąć odbiorców za pomocą smartfonów. Claus Nybo, prezes Lifestyle TV (adwentystyczna telewizja w Skandynawii), opowiedział natomiast o tym, że w trakcie przenosin telewizji do nowej lokalizacji sygnał został na krótko wyłączony. To spowodowało lawinę maili do redakcji z pytaniami: co się dzieje i kiedy sygnał zostanie wznowiony. – To świadczy o tym, że ludzie są wyjątkowo dostrojeni do naszych programów. – stwierdził Nybo.

Uczestnicy konferencji byli także pod wrażeniem tego, jak Adventist Radio London zdołało tak szybko stworzyć swoją markę. Współpraca między Adventist World Radio a Diecezją Południową Kościoła Adwentystów w Wielkiej Brytanii była odpowiedzią na wiele modlitw.

 

Brent Hardinge, wspierający Dyrektor Komunikacji Kościoła Adwentystów przy Generalnej Konferencji,.

 

Niedzielny poranek był poświęcony zagadnieniom technicznym usług streamingowych. Ten panel prowadził Brian Rasmussen – Dyrektor IT w Duńskim Kościele Adwentystów. W całym szeregu prezentacji uczestnicy wyrazili wdzięczność, że tematy były łatwo zrozumiałe dla zwykłych członków kościoła, a nie tylko dla informatyków.

Weekend był bezpośrednim wynikiem nowej inicjatywy współpracy w Skandynawii pod nazwą „Adventist Communication Academy”, czyli Adwentystycznej Akademii Komunikacji (www.ac-academy.org) i jest pierwszym z wielu programów. Wszyscy wyjechali zainspirowani do jeszcze lepszego wykorzystania dostępnych narzędzi cyfrowych, aby przekazać nasze przesłanie ludziom ze Skandynawii i całej Europy.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]