Adwentystyczna szkoła najlepsza w Norwegii

[vc_row][vc_column][vc_text_separator title=”23 PAŹDZIERNIKA 2019 (NR 729) `{`TOR TJERANSENTŁUM.:DANIEL KLUSKA`}`” el_width=”100″][vc_column_text]

Zgodnie ze statystykami opublikowanymi przez norweskie władze oświatowe, uczniowe dziesiątej klasy adwentystycznej szkoły w Tyrifjord, uzyskali największą średnią punktową w ostatnim roku szkolnym. W systemie ocen 1-6 (gdzie sześć jest najlepszym wynikiem) średnia GPA (Grade Point Average) wyniosła 5,22

Jens Fossum był wychowawcą siedmiu 15- i 16-latków w klasie. On – podobnie jak jego uczniowie – także otrzymał wysokie noty. – Jest najlepszym nauczycielem, jakiego kiedykolwiek miałem – powiedział Jonathan Havstein wyjaśniając, że nauczyciel dostosowywał swój program nauczania do możliwości każdego ucznia.

– Pozwolił nam uczyć się w sposób, który najbardziej nam odpowiada. Oznaczało to, że niektórzy mieli lepsze wyniki poprzez naukę w klasie, podczas  gdy inni robili najszybsze postępy przygotowując się samodzielnie. Później nauczyciel upewniał się, że wszyscy rozumiemy to, czego się nauczyliśmy – podkreślił Havstein.

– Nie ma wątpliwości, że mniejsze liczebnie klasy tworzą lepsze środowisko do nauki – mówi Susan Ursett, dyrektor szkoły z 52 uczniami i aż dziesięcioma nauczycielami. – Uczniowie w klasie tworzyli zgraną ekipę – zaznaczyła Ursett. Dalej wymienia trzy ważne czynniki, które przyczyniły się do tak dobrego wyniku: uczniowie byli zmotywowani, mieli doskonałe nawyki pracy i dobrych nauczycieli. Havstein się zgadza: – Staraliśmy się wzajemnie motywować aby wspólnie osiągać lepsze wyniki.

 

Pani Susan Ursett, dyrektor szkoły Kościoła Adwentystów w Tyrifjord, jest bardzo dumna ze swoich uczniów. Na zdjęciu: w szkolnym ogrodzie warzywnym, który zapewnia warzywa na posiłek, który uczniowe codziennie otrzymują w szkole [Zdjęcie: Tor Tjeransen / ADAMS]

 

Pani Ursett jest oczywiście bardzo zadowolona i dumna z doskonałego wyniku. Podkreśla jednak, że takie sukcesy są łatwiejsze wtedy, kiedy uczniowie mają więcej nauczycieli a klasy są mniej liczne. W ten sposób pedagodzy mogą częściej poświęcać indywidualny czas na naukę z tymi uczniami, którzy potrzebują więcej czasu na zrozumienie danego zagadnienia. 

Nina Myrdal, dyrektor ds. Edukacji Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Norwegii zaznacza, że adwentystyczne szkoły tworzą właściwą atmosferę i środowisko do nauki. Szkoła w Tyrifjord jest jedną z 11 szkół średnich prowadzonych przez adwentystów w całej Norwegii.  Absolwenci szkół mają możliwość zdobywania kolejnych poziomów edukacji właśnie w Tyrifjord Junior College, który przyjmuje uczniów z całego kraju. 

AAI

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]