Działania medialne w Republice Konga przyprowadziły tysiące ludzi do Chrystusa w trakcie pandemii
Ponad 3000 osób zostało ochrzczonych w Kościele Adwentystów Dnia Siódmego w Demokratycznej Republice Konga (DRK) po intensywnej kampanii ewangelizacyjnej w mediach.
17 RZEŚNIA 2020 (NR 780) `{`ADVENTIST.ORG/OPR.DANIEL KLUSKA`}`
Pastor Alain Coralie, sekretarz Wydziału Afryki Środkowo-Wschodniej (ECD), który był również głównym mówcą podczas kampanii, podkreślił niesamowitą atmosferę która towarzyszyła dwutygodniowej kampanii telewizyjnej.
Początkowo pastor Coralie miał poprowadzić tą kampanię osobiście w Kinszasie. Niestety pandemia Covid-19 pokrzyżowała te plany. Przedsięwzięcie okazało się wielkim wyzwaniem dla Kościoła Adwentystów w Zachodnim Kongu. Planowana pierwotnie ewangelizacja satelitarna miała dotrzeć także do krajów francuskojęzycznych w ECD i za granicą. Działania miały być zrealizowane z takim rozmachem, że cały projekt nazwano „Impact 2020”.
Kościół wraz z lokalnymi władzami zbudował nowoczesne centrum medialne z pomieszczeniami studyjnymi zaopatrzonymi w sprzęt do transmisji. Wielu tłumaczy przygotowywało się już do służby, ponieważ żaden lokalny dialekt nie został pominięty. Wydawało się, że wszystko jest zapięte na ostatni guzik, aż pojawiła się pandemia. Zakazano wszelkich zgromadzeń i ograniczono podróże.
Kierownictwo misji Zachodniego Konga bezzwłocznie skonsultowało się z pastorem Coralie, który również modlił się do Boga, aby utorował nową drogę dla tego projektu. Ostatnią rzeczą, jaką chcieli, to odwołanie całej kampanii. Poprzez modlitwę Bóg przekształcił wyzwanie w szansę. Zdecydowano, że pastor Coralie nagra swoje wykłady a te zostaną wyemitowane i udostępnione w mediach. Jednak adwentystyczne platformy medialne w Demokratycznej Republice Konga dopiero się rozwijają.
Stosując koncepcję całkowitego zaangażowania wyznawców Kościoła zadecydowano, że wszyscy członkowie Kościoła i adwentystyczne instytucje będą próbowały dotrzeć do możliwie jak największej ilości różnych mediów. Bóg musiał to jednak wcześniej zaplanować. Ludzie byli uprzejmi i chętni do współpracy.
Podczas gdy niektóre duże domy mediowe pobierały przystępne kwoty, wiele stacji telewizyjnych i radiowych zgodziło się na nieodpłatne nadawanie wykładów. W sumie przekaz wyemitowało w ponad 10 stacjach telewizyjnych i 20 radiowych; nie wspominając o platformach mediów społecznościowych.
Przeprowadzono szereg zbiórek pieniężnych, za które wykupiono czas antenowy w sąsiednich krajach, m.in. w Rwandzie. Synergia platform medialnych tak bardzo napędzała kampanię, że żaden zakątek całego regionu nie został pominięty. Chociaż media stanowią solidną platformę, bez osobistego zaangażowania wielu ludzi nie udałoby się osiągnąć takiego efektu. Każdy członek Kościoła starał się kogoś zaprosić zachęcając go do słuchania lub obserwowania wydarzenia. Powołano także centra telefoniczne, w których widzowie mogli zadawać pytania lub porozmawiać na tematy duchowe. W kampanii nie pominięto także więzień, gdzie zorganizowano specjalne prelekcja i rozprowadzano Biblie.
Demokratyczna Republika Konga to największy kraj w Wydziale Afryki Wschodniej i Środkowej. Liczba Adwentystów Dnia Siódmego: 320 tyś., jest nadal bardzo niska w porównaniu z populacją, która wynosi 41 mln. mieszkańców.
Problemem jest także słaba infrastruktura transportowa. Lasy i wielkie rzeki bez mostów nie pozwalają misjonarzom na penetrację niektórych niezagospodarowanych obszarów. Jednak dzięki nowoczesnej technologii media przełamały większość tych wyzwań. To pokazuje, że warto inwestować w misję właśnie poprzez media.
AAI