„To jest moja misja” – relacja z paneuropejskiego spotkania specjalistów od komunikacji i mediów.
[vc_row][vc_column][vc_text_separator title=”30 MARCA 2018 (NR 635) `{`DANIEL KLUSKA/ZDJ.TOR TJERANSEN`}`” el_width=”100″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Klaus Popa, dyrektor Adventist Media Center w Niemczech (Stimme der Hoffnung), zasugerował uczestnikom ubiegłorocznego spotkania GAIN w Newbold College w Anglii, że dobrze byłoby znaleźć wspólny projekt; inicjatywę, która nie tylko będzie miała wymiar misyjny, ale także pozwoli się zaangażować najmniejszym krajom Europy. Po głębokiej dyskusji podjęto wspólnie decyzję, aby kraje chcące wziąć udział w projekcie przygotowały krótki, 20-30 sekundowy klip nawiązujący do tematu „To jest moja misja”.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

Dwanaście miesięcy później, w pięknej miejscowości Canet, w pobliżu hiszpańskiego centrum medialnego HopeMedia w Sagunto, uczestnicy konferencji spotkali się po raz kolejny, aby tym razem zobaczyć wyniki pracy ostatnich miesięcy. Powstały 23 klipy z 10 krajów – w tym 4 z Polski. Uczestnicy byli oczarowani różnorodnością treści i stylów. Efekt końcowy zadziwił także Popę, który stwierdził, że siła tego projektu jest sumą jego unikalnych części.
Adrian Dure, koordynator projektu i producent Adventist Media Center przygotował zapowiedź, która doskonale oddaje ideę pomysłu:[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_video link=”https://www.youtube.com/watch?v=ufqH5XwZC6M&t=”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Networking to jednak nic nowego. W Europie od kilku lat specjaliści od komunikacji pracujący w Kościele Adwentystów współpracują ze sobą i dzielą się własnymi zasobami projektów jak np. Arnion – seria filmów o Księdze Objawienia; Reformation Journey – projekt społecznościowy z okazji 500-lecia reformacji czy Światowy Sabat Uchodźców.
Współpraca w ten sposób była zaskoczeniem i inspiracją dla Joe Sloana, dyrektora ds. Rozwoju Hope Channel. – Zaangażowanie w szerzenie ewangelii i wysiłki włożone we współpracę krajów Europy są imponujące. – stwierdził Sloan.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Konferencja GAiN Europe 2018 była także czasem wymiany doświadczeń i nauki. Zamiast oddzielnych wykładów dla zagadnień związanych z funkcjonowaniem radia, telewizji, publikacji czy informatyki, program zorganizowano nieco inaczej. Każdego ranka sesje plenarne rozpoczynało wspólne nabożeństwo i wykład otwarty, który był przeznaczony dla wszystkich uczestników.
W połowie dnia program podzielony był już na trzy ścieżki: „Marketing”, „Treść” i „Technologia”. Następnie był czas na warsztaty. Uczestnicy mogli wybrać jedno z sześciu szkoleń.

Wspólne dyskusje doprowadziły do powstania nowego projektu, tym razem nieco bardziej złożonego, łączącego druk, wideo, oraz media społecznościowe. Tematem będzie zagadnienie ojcostwa w XXI wieku. Efekty będzie można zobaczyć na kolejnym spotkaniu już w przyszłym roku.
Williams Costa, dyrektor ds. Komunikacji przy Generalnej Konferencji stwierdził na zakończenie konferencji: – Koncepcja w jaki zorganizowano całe spotkanie była doskonała. Byłem pod wrażeniem tego, jak projekt „To jest moja misja” łączy różne kraje i kultury Europy. To było fantastyczne. – powiedział.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_images_carousel images=”7229,7232,7234,7228,7230,7227″ img_size=”full”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]Wiele medialnych projektów misyjnych realizowanych w krajach wydziału Transeuropejskiego i Intereuropejskiego jest realizowana przez pojedyncze osoby lub w bardzo małych zespołach. Konferencje GAiN to okazja do tworzenia ‘sieci’ i dzielenia się wspólnie swoimi pomysłami. To motywuje i pomaga w ugruntowaniu poczucia wspólnej misji dzielenia się Chrystusem.
Daniel Kluska[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]