Zmiany w identyfikacji wizualnej Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego.
[vc_row][vc_column][vc_text_separator title=”13 KWIETNIA 2017 (NR 594) `{`ANN; Tłum. Daniel Kluska`}`” el_width=”100″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]We wtorek przywództwo Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego głosowało w sprawie zatwierdzenia nowego systemu identyfikacji wizualnej podczas tygodniowego spotkania, które odbyło się w siedzibie Kościoła w Silver Spring w Stanach Zjednoczonych.
Spotkanie wiosenne to jedno z dwóch dorocznych spotkań liderów Kościoła; druga Rada Roczna odbywa się w październiku.
20-milionowy Kościół Adwentystów Dnia Siódmego działa w ponad 200 krajach i terytoriach na całym świecie, wielbiąc Boga w ponad 900 językach. To sprawia, że prawie niemożliwe jest stworzenie spójnej identyfikacji wizualnej. Jak zauważają liderzy Kościoła – to może się zmienić.
Pastor Ted Wilson – Przewodniczący Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego
Ted Wilson, przewodniczący Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego, w skierowanych do zebranych delegatów słowach, podkreślił znaczenie spójnej identyfikacji wizualnej w rozwoju Kościoła. „Mimo naszej bogatej historii, nigdy nie mieliśmy jednolitej strategiii”, powiedział Wilson. „Nasze kościoły, sekretariaty i organizacje przykładały zbyt wiele wagi do tego, aby się wyróżnić. Ludzie przestali dostrzegać, że jesteśmy częścią jednego ciała“
Korzystając z nowej czcionki „Advent Sans”, nowa identyfikacja wizualna jest bardziej funkcjonalna i spójna w każdym języku, w którym znajduje się nasz Kościół. Używając czcionki „Advent Sans”, nazwa Kościoła Adwentystów może być napisana w 91 językach. Liderzy projektu spodziewają się, że do roku 2020 liczba ta wzrośnie do 200 języków (zob. Przykład)
Inną zmianą jest schemat kolorów dla logo. Ponieważ Kościół Adwentystów skupia niezliczoną liczbę kultur, a co za tym idzie, wrażliwości estetycznych i stylów projektowania, dość nieskuteczne i kosztowne byłyby próby wprowadzania uniwersalnego systemu kolorów. Dlatego lokalni przywódcy Kościoła będą mogli wybrać, co dla ich zboru będzie najlepsze. Przedstawione wytyczne zawierają wstępny zbiór kolorów. Dział Komunikacji przy Generalnej Konferencji jest gotowy go rozbudowywać w miarę potrzeb dla różnych regionów naszego globu. (zob. przykład)
Podstawowe zmiany w identyfikacji wizualnej w pigułce.
„Chcieliśmy, aby ten nowy projekt uwzględniał nasze zasady wiary” – mówi Williams Costa Jr, Dyrektor Komunikacji przy Generalnej Konferencji Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego. „To nowe podejście do projektowania odzwierciedla zatem również siódmy dzień tygodnia”.
Mając to na uwadze, jedną z największych zmian w nowym systemie identyfikacji wizualnej jest tzw. Creation Grid (tłum. Siatka Tworzenia). To szablon projektu, który składa się z siedmiu części. Projektant lub grafik może projektować w obrębie sześciu kolumn. Jednak ostatnia kolumna danego projektu powinna pozostać pusta (kolumna sobotnia). W ten sposób będzie się ona wyróżniać od pozostałej części projektu. (zob. przykład)
Sam Neves – Wspierający Dyrektor ds. Komunikacji przy Generalnej Konferencji
„Czy możesz sobie wyobrazić co by było, gdybyśmy jako Kościół posiadali naprawdę spójną identyfikację wizualną?“ powiedział Sam Neves, Wspierający Dyrektor ds. Komunikacji przy Generalnej Konferencji. „Nie tylko w kilku językach, ale w każdym języku mówionym przez 7,5 miliarda ludzi na naszej planecie. Creation Grid zapewnia każdemu projektantowi swobodę projektowania w kontekście kulturowym, a jednocześnie związaną z globalnym ruchem Adwentystów Dnia Siódmego. Uważamy, że jest to naprawdę wyjątkowe rozwiązanie, które umocni nas w realizacji misji naszego Kościoła.”
Szczegóły dotyczące nowej identyfikacji wizualnej dostępne są na stronie: https://identity.adventist.org/[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]