Medialna kampania adwentystyczna „Drogi koronawirusie” dociera do setek tysięcy

Wraz z pojawieniem się w Europie pandemii koronawirusa, kilku specjalistów od komunikacji i mediów z krajów całego świata połączyły siły, aby przygotować kampanię niosącą pokój i nadzieję.

9 KWIETNIA 2020 (NR 752) `{`DANIEL KLUSKA/AAI`}`

Pomysłodawcą serii „Drogi Koronawirusie” był Adrian Dure, producent wykonawczy „Stimme Der Hoffnung” w Niemczech – głównego adwentystycznego ośrodka medialnego w Europie. Ideą kampanii było przygotowanie krótkich filmów przeznaczonych do mediów społecznościowych, w których adwentyści będą starali się przekazać słowa nadziei i otuchy w czasie panującej epidemii.

Ostatni klip skierowany jest do osób, które w trudny sposób przeżywają czas izolacji i odosobnienia.

https://www.facebook.com/Kosciol.Adwentystow.RP/videos/559260814997339/

Oprócz elementu misyjnego dla Dure ważne było także zaangażowanie jak największej ilości adwentystycznych ośrodków medialnych i zwykłych adwentystów na całym świecie. – W obecnym czasie, jako ludzie nadziei, mamy naprawdę wiele do powiedzenia. Kiedy nie możemy tego robić twarzą w twarz, możemy czuć się niepotrzebni. Dlatego nowoczesne media i technologia musi być teraz wykorzystywana bardziej, niż kiedykolwiek wcześniej – podkreśla producent.

Za współpracę z Polskiej strony odpowiada Sekretariat Komunikacji i Mediów. Oprócz nagrań poszczególnych elementów scenariusza, sekretariat przygotował także polskie wersje klipów dostępne na oficjalnym profilu Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego na Facebooku.

Klipy wykorzystywane są także w polskiej kampanii „Dobrze, że tutaj jesteś” w mediach społecznościowych. Do tej pory pierwsze dwa materiały dotarły do ponad 50 tysięcy użytkowników. 

Klipy dostępne są także w wersji z lektorem na kanale w serwisie YouTube, Ośrodka Radiowo Telewizyjnego „Głos Nadziei”:

– Wierzymy, że podejmowane przez nas działania pozwolą zapoczątkować nowy trend w przygotowywaniu specjalnych materiałów medialnych. Nigdy nie wyobrażaliśmy sobie, że możliwe jest połączenie tak wielu osób, z tak różnych zakątków świata w jednej idei – zaznacza Dure. – W ciągu dwóch , trzech dni od powstania scenariusza kolejne klipy są już gotowe. Ciesze się, że tak wiele osób jest w stanie poświęcić się na szybką realizację swoich zadań przy tym projekcie. Dzięki temu słowa nadziei mogą dotrzeć do zmartwionych na świecie ludzi. To jest ewangelia a my w ten sposób „idziemy na cały świat” – podkreśla Adrian Dure.

AAI