Pokolenie „Z” w cyfrowym natarciu

W dniach 28 lutego – 2 marca, w murach Newbold Collage w Wielkiej Brytanii, odbyło się pierwsze spotkanie w ramach szkolenia GAiN, przeznaczone dla młodzieży. W spotkaniu udział wzięło ponad 70 osób z 20 krajów Wydziału Transeuropejskiego.

9 MARCA 2025 (NR 1069) [AAI | Opr. Marti Szydłowska]

Spotkanie skierowane było do młodych ludzi do 29. roku życia, którzy aktywnie działają w mediach, szczególnie w przestrzeni cyfrowej i którzy chcą rozwijać swoje umiejętności w zakresie tworzenia treści oraz efektywnej komunikacji online. Uczestnicy, połączeni wspólną pasją do mediów, mieli okazję wymieniać się doświadczeniami, nawiązać wartościowe kontakty oraz zdobyć praktyczną wiedzę, która pozwoli im rozwijać się w tej dynamicznie zmieniającej się dziedzinie.

Wydarzenie dostarczyło nowych perspektyw oraz praktycznych wskazówek dotyczących działań w mediach społecznościowych i marketingu. Uczestnicy zostali wyposażeni w wiedzę na temat zasad skutecznego tworzenia treści i zarządzania social mediami, z uwzględnieniem odbiorców i celów komunikacyjnych.

W spotkaniu udział wzięło ponad 70 osób z 20 krajów Wydziału Transeuropejskiego [Fot. Adventist Media Exchange]

Szczególnym punktem programu były wystąpienia Setha Pierce’a, pastora i wykładowcy prowadzącego podcast na Spotify „Beast and Bible”, Kevina Smitha, pastora specjalizującego się w tworzeniu treści związanych z herbatą (chai), który dzięki swojej działalności zdobył 102 tys. obserwatorów na Instagramie pod nazwą @crossculturekev oraz Marcela Ghioaldy, pastora i dyrektora młodzieży w Wydziale Transeuropejskim. Każdy z prelegentów zaprezentował swoją unikalną perspektywę na temat tworzenia treści w internecie, omawiając psychologiczne mechanizmy wpływające na odbiorców oraz skuteczne metody dotarcia do szerokiej grupy użytkowników.

W trakcie wydarzenia uczestnicy mieli także możliwość wzięcia udziału w interaktywnych warsztatach, które pozwoliły na praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy. Warsztaty, prowadzone przez Setha Pierce’a, Kevina Smitha, Nicole Brown-Dominguez, Adriana Dure, Rodrigo Chimello i Dario Kovacevica, obejmowały m.in. tematy związane z wykorzystaniem narzędzi do analizy mediów społecznościowych, tworzeniem angażujących treści wideo oraz budowaniem marki osobistej w internecie. Uczestnicy pracowali w grupach, opracowując strategie, które mogą wdrożyć w swojej codziennej pracy w mediach.

Szkolenie odbyło się z inicjatywy departamentu Komunikacji i Mediów w Wydziale Transeuropejskim. Na czele sekretariatu stoi pastor David Neal i Vanesa Pizzuto [Fot. Adventist Media Exchange]

– Jestem niezwykle wdzięczna za możliwość udziału w szkoleniu w Anglii. Dowiedzieliśmy się, jak efektywnie wykorzystywać AI, poznaliśmy organizacyjne aspekty tworzenia podcastów oraz budowania własnego contentu na różnych platformach internetowych. Było to dla mnie bardzo ubogacające doświadczenie i mam nadzieję, że przełoży się ono na realne działania w Polsce. – zaznaczyła Alicja Ryrych, przedstawicielka Diecezji Zachodniej.

W spotkaniu w Newbold Collage udział wzięła także grupa reprezentantów z Polski

– Zarówno wybór prelegentów jak i tematów okazał się bardzo trafny! Muszę przyznać że wyjechałam z konferencji nie tylko zainspirowana, ale też zmotywowana. Nie mogę również nie wspomnieć o bardzo ważnym czynniku relacyjnym, którego także nie zabrakło. Jak najbardziej na plus! – podkreśliła Gabriela Stolińska, przedstawicielka Diecezji Wschodniej.

W spotkaniu udział z Polski wzięli także Marti Szydłowska, delegatka Głosu Nadziei oraz Piotr Żyziński, przedstawiciel Diecezji Południowej.

Marti Szydłowska