Większe zaangażowanie mediów w rozwój misji
[vc_row][vc_column][vc_column_text]
Grupa 80 adwentystycznych ekspertów ds. mediów z całego świata spotkała się w głównej siedzibie Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego w Silver Springs (stan Maryland, USA), aby uczestniczyć w Światowym Szczycie Mediów i Komunikacji. Pięciodniowe spotkanie odbyło się z inicjatywy przewodniczącego Generalnej Konferencji pastora Teda Wilsona, a jego celem jest zapewnienie szerszej i bardziej efektywnej współpracy pomiędzy przedstawicielami mediów w służbie głoszenia ewangelii. W swoim wystąpieniu pastor Wilson wyraził pragnienie, aby spotkanie było: „iskrą dla kościoła i świata, która przygotuje nas na powtórne przyjście Chrystusa”.
Kościół Adwentystów Dnia Siódmego posiada ogromną sieć komunikacyjną i korzysta z wszelkich dostępnych technologii medialnych. Niestety wciąż istnieje tendencja, aby poszczególne biura ds. komunikacji funkcjonowały niezależnie od siebie. Pastor Ben Schoun (wiceprzewodniczący Generalnej Konferencji) podkreślił, że celem spotkania odbywającego się w Silver Springs było: „nauczenie się jak pracować wspólnie, aby osiągnąć cele, których nie da się zrealizować samodzielnie”.
Na początku spotkania Joanne Davies, ekspert ds. mediów z wieloletnim doświadczeniem w branży reklamowej, wyraziła potrzebę większej współpracy pomiędzy przedstawicielami mediów a kościołem. „Marka Kościoła Adwentystów Dnia Siódmego została przyćmiona i nikt nie nadzoruje strategicznej alokacji zasobów”. Wyraziła również swoje wielkie marzenie: „Włóżmy więcej medialnego wysiłku w głoszenie naszego poselstwa”.
Uczestnicy spotkania wysłuchali prezentacji dotykających szerokiego wachlarza zagadnień związanych z komunikacją adwentystycznych wierzeń i przekonań oraz potrzebą głębszej współpracy pomiędzy przedstawicielami mediów. Pastor Claude Richli, wydawca periodyku Advenstist Review, wygłosił wykład na temat brandingu. Richli przypomniał uczestnikom, że Kościół Adwentystów Dnia Siódmego posiada jedną z najsilniejszych marek na świecie: „Na świecie istnieje więcej budynków z logiem naszego kościoła niż z logiem dwóch największych restauracji na świecie razem wziętych”. W swoim wystąpieniu Richli skupił się również na brandingu ukrytym – adwentystycznych wartościach i doktrynach przekazywanych przez członków kościoła w sposób, który nie wskazuje jasno na Kościół Adwentystów Dnia Siódmego. Podkreślił, że wielu miejscach na świecie ukryty branding stanowi jedyną możliwość, aby przekazywać poselstwo adwentystyczne innym ludziom.
Miarą skali adwentystycznych działań z zakresu komunikacji jest fakt, że Światowe Radio Adwentystyczne notuje w każdym miesiącu ponad 20 milionów pobrań różnych materiałów ewangelizacyjnych. Nawet przy tak znakomitej statystyce adwentystyczne media chcą działać jeszcze lepiej.
Miroslav Pujic, Dyrektor ds. Komunikacji i Mediów w Wydziale Transeuropejskim, powiedział że: „powinniśmy korzystać z dostępnych technologii w sposób, który jeszcze skuteczniej przekaże ewangelię światu”. Oprócz pastora Pujica w spotkaniu wzięli udział inni przedstawiciele Wydziału Transeuropejskiego – Frederick Duval, producent tedMEDIA oraz Tor Tjeransen, Dyrektor ds. Mediów w Norwegii.
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_text_separator title=”Silver Springs, Maryland, USA … `{`Tor Tjeransen, tedNEWS, tłum. D. Maikowski/AAI`}`” title_align=”separator_align_right” el_width=”100″][/vc_column][/vc_row]