Media w misji. Podsumowanie „GAiN Asia 2023”
Ponad 230 dyrektorów odpowiedzialnych za komunikację i media, specjalistów IT i pasjonatów technologicznych z całej Azji, spotkało się na wyspie Jeju w Korei Południowej. W dniach 13-16 września odbyła się tam konferencja GAiN Asia 2023 (Global Adventist Internet Network).
2 PAŹDZIERNIKA 2023 (NR 921) [adventistreview.org | Opr. Daniel Kluska]
Uczestnicy konferencji pochodzili z Korei Południowej, Japonii, Indonezji, Filipin i innych krajów wchodzących w skład Wydziału Azji Północnej i Pacyfiku (NSD). – Kiedy Duch Święty w pełni przyjdzie na ziemię, kiedy Duch Święty wypełni twoje życie, poprowadzisz do Jezusa miliony! – podkreślił w trakcie sesji otwierającej spotkanie pastor Williams Costa Jr, dyrektor ds. komunikacji w Generalnej Konferencji Kościoła Adwentystów. – To nie jest małe zadanie – dodał, przypominając uczestnikom o Azji jako regionie, który obejmuje 30 procent powierzchni świata i 60 procent populacji, a gdzie chrześcijanie są mniejszością.
Wyposażenie i utwierdzanie
Celem GAiN jest szkolenie i wzmocnienie działań specjalistów ds. komunikacji i mediów w zakresie misji i ewangelizacji. Aby to osiągnąć w trakcie konferencji odbyło się wiele tematycznych prezentacji, paneli dyskusyjnych a także sesji szkoleniowych.

[Zdjęcie: Marcos Paseggi, Adventist Review]
Zróżnicowana lista prelegentów mówiła o produkcji wideo, fotografii, konstruowaniu wiadomości, produkowaniu podcastów, gier a także innowacyjnej technologii w tym wykorzystaniu sztucznej inteligencji. Wydarzenie obejmowało również raporty z działań z wielu regionów świata, co stanowiło dla wszystkich doskonałe źródło inspiracji.
Przełomowe inicjatywy
Pastor Costa podkreślił rolę GAiN, jako inicjatywy z 20 letnią historią. Pierwsze spotkanie odbyło się 2004 roku. – Przez lata GAiN zwiększył poziom współpracy między krajami i wydziałami w niespotykany wcześniej sposób. Konferencja przekształciła się w globalną platformę do tworzenia sieci kontaktów, realizacji szkoleń i wielowymiarowej współpracy. Módlmy się, aby to połączenie technologii i wiary było błogosławieństwem wykorzystywanym przez Ducha Świętego – dodał Costa.

[Zdjęcie: Marcos Paseggi, Adventist Review]
Jednym z przykładów wykorzystania nowej technologii i sztucznej inteligencji są cotygodniowe, krótkie filmy z przesłaniem pastora Teda Wilsona, przewodniczącego Generalnej Konferencji Kościoła Adwentystów. Sztuczna inteligencja wykorzystuje głos Wilsona i charakter jego mowy i zachowując jego głos, przekłada tekst na dziesiątki języków. W ramach demonstracji Costa udostępnił próbki jednej z cotygodniowych wiadomości Wilsona w języku koreańskim, japońskim, chińskim, hindi, tamilskim, tagalskim i bahasa.
– To połączenie treści i technologii – powiedział Costa. – To co widzicie, to nie tylko jednorazowa demonstracja, ale realne narzędzie umożliwiające dotarcie do ludzi w każdym języku świata. Potrzebujemy takich narzędzi, aby jeszcze skuteczniej dzielić się Dobrą Nowiną o zbawieniu – dodaje.
– Departament Komunikacji Kościoła Adwentystów istnieje po to, aby wspierać misję kościoła. Tą misją jest dzielenie się Ewangelią. Nie możemy przegapić tego celu. Wszystko, co robimy, wszystko, co planujemy, co osiągamy, ma na celu wypełnienie misji przyprowadzania ludzi do Jezusa – podkreślił Costa.
GAiN Europe 2023
W ubiegłym roku ponad 180 adwentystycznych specjalistów od mediów i komunikacji spotkało się w Bukareszcie, na Europejskiej odsłonie konferencji: GAiN Europe. [Więcej o tym wydarzeniu możesz przeczytać TUTAJ]. W tym roku GAiN Europe odbędzie się w dniach 20-24 października w Budvie w Czarnogórze.
AAI